Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Χρυσός;Το έγκλημα που γίνεται στη Χαλκιδική

Τα όσα διαδραματίστηκαν τα ξημερώματα της προηγούμενης Κυριακής στο εργοτάξιο της εταιρείας "Ελληνικός χρυσός'' στις Σκουριές της Χαλκιδικής εμφανίστηκαν στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης σαν ''βόμβα''από το πουθενά. O Edward Bernays, ο ''πατέρας της παραπληροφόρησης''που χρησιμοποίησε διάφορες τεχνικές και μεθόδους χειραγώγησης στην Αμερική του 20ου αιώνα , θα ήτανυπερήφανος για τους συνεχιστές μαθητές του. Ωστόσο τα όσα γέμισαν τις οθόνες μας -μετά την επίθεση στο εργοτάξιο- δεν είναι παρά μόνο ένα κομμάτι αλληλένδετων πρακτικών
χειραγώγησης, που στην περίπτωση των Σκουριών ακολουθούνται κατά γράμμα από τη πλειονότητα των μέσων ενημέρωσης.
Ο αγώνας των κατοίκων της Χαλκιδικής ενάντια στη καταστροφή του φυσικού πλούτου και περιβάλλοντος από την εκμετάλλευση των μεταλλείων χρυσού κρατάει εδώ και πάρα πολλούς μήνες σ’ ένα κλίμα οξυμένης αστυνομικής καταστολής, βίας και αντιπαράθεσης. Οι μαζικές, μαχητικές (αντί)δράσεις τόσο των κατοίκων όσο και των ανθρώπων της ευρύτερης περιοχής, αναδεικνύει τη κεντρικότητα που έχει το ζήτημα της εκμετάλλευσης των μεταλλείων στη ζωή και στο τόπο των ‘άμεσα’ ενδιαφερόμενων . Παρ' όλη την προσπάθεια του κόσμου να δημοσιοποιήσει τη ζημιά που προκαλεί ήδη μία τέτοια επενδυτική κίνηση, κανένα κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης δεν έχει δώσει όλο αυτό τον καιρό την απαραίτητη έμφαση. Οι διάφορες εκδηλώσεις και τα μαζικά συλλαλητήρια που έχουν οργανωθεί από κινήσεις των κατοίκων δεν καλύπτονται από τα τηλεοπτικά συνεργεία ενώ δεν έχει γίνει κανένα δημοσιογραφικό ρεπορτάζ σχετικά με τις βάσιμες καταγγελίες των διάφορων επιτροπών ενάντια στην εταιρεία που έχει αναλάβει τα έργα εκμετάλλευσης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση εντοπίζουμε τη τακτική της αποσιώπησης . Με το να περνάει στα ''ψιλά' από τα κύρια θέματα των ειδήσεων, το γεγονός χάνει εύκολα τη σημασία και την αξία του, απομονώνεται και περιθωριοποιείται. Φυσικά όπως διαπιστώσαμε συχνά απλώς παραλείπεται.
Μία άλλη πρακτική είναι αυτή της επιλεκτικής παρουσίασης των γεγονότων, που επιλέγεται προκειμένου να αναπτυχθεί μονόπλευρα η άποψη της εργοδοσίας και της κυβερνητικής πολιτικής (και εν τέλει να υιοθετηθεί ευκολότερα ως επικρατούσα!). Όταν για παράδειγμα, αναπαράγεται σαν
μοναδική είδηση, η αναφορά των στελεχών του ΥΠΕΚΑ σχετικά με τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις στη περιβαλλοντικά προηγμένη Φιλανδία , ενώ αντίθετα δεν δημοσιοποιούνται τα πορίσματα επιστημονικών φορέων όπως του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (τμήμα κεντρικής Μακεδονίας) και του Α.Π.Θ, που καταγγέλλουν την ολοκληρωτική καταστροφή του περιβάλλοντος , τότε πρόκειται ουσιαστικά για μία προσπάθεια καθοδήγησης της κοινής γνώμης σε μία συγκεκριμένη κατεύθυνση για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων. Στη περίπτωση αυτή η προσπάθεια επικεντρώνεται στο να καταστεί ο κυρίαρχος δημόσιος λόγος ο καθολικός τρόπος ερμηνείας έτσι ώστε μία τέτοια επιχειρηματική δραστηριότητα να παρουσιάζεται ως απόλυτα ασφαλής (βάσει μονομερών ερευνών που έχουν ήδη παρουσιαστεί).
Στο αρχέγονο δάσος των Σκουριών πολλές φορές έχουν λάβει χώρα συμπλοκές με βίαιη καταστολή από την πλευρά της αστυνομίας, διευρυμένες συγκρούσεις και σοβαρούς τραυματισμούς διαδηλωτών. Οι χιλιάδες αυτοί λοιπόν άνθρωποι που ήταν ''αόρατοι'' τόσους μήνες στα δελτία ειδήσεων εμφανίζονται τώρα καθημερινά πια μεταμορφωμένοι σε κουκουλοφόρους. Κάτοικοι της περιοχής που αγωνίζονται και αγωνιούν για τον τόπο τους εμφανίζονται σαν ''γνωστοί- άγνωστοι'' στους δέκτες ενώ η χρήση μεγάλων ποσοτήτων χημικών αερίων και πλαστικών σφαιρών από τις ειδικές μονάδες της αστυνομίας ενάντια στους διαδηλωτές δεν αναφέρεται καν. Με αυτόν τον τρόπο η είδηση ενός γεγονότος(πεδίο πληροφόρησης) περνάει στην αλλοίωση του και -μακριά πλέον από την απλή παραπλάνηση- στη σφαίρα της ωμής παραπληροφόρησης .
Η σκόπιμη διάδοση ψεύτικων ειδήσεων 'έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει ''ταυτότητα, αξίες ακόμη και κουλτούρα''. Τη ταυτότητα ενός σκιώδους κουκουλοφόρου, δίχως ηθική μόνο με την αδικαιολόγητη βία ενάντια στην ανάπτυξη και το κοινό καλό. Αυτό είναι για τα μεγάλα κανάλια το μήνυμα και η περιγραφή των κατοίκων Σκουριών. Ο '''όρος'' κουκουλοφόρος που αποδόθηκε στους επιτιθέμενους άλλωστε τείνει να παραπέμπει σε ένα πλαίσιο βίας, καταστροφής και φωτιάς στο φαντασιακό της κοινής γνώμης. Τα αντίστοιχα δεκάδες ρεπορτάζ για την τρομοκρατία που έχουμε παρακολουθήσει το τελευταίο διάστημα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο συμβολής στηνοικοδόμησηαυτής της εικόνας. Έτσι οι εναντιώσεις των κατοίκων στις εξορύξεις χαρακτηρίζονται τρομοκρατικές και η εικονοποιία της τρομοκρατίας που αναπαράγουν τα ΜΜΕ συμβάλει στο να εξάγεται ένα καθόλα αρνητικό μήνυμα. Με τη μέθοδο της παραπληροφόρησης επιχειρείται υποτίμηση ενός δίκαιου αγώνα που δίνουν εδώ και χρόνια οι κάτοικοι της Χαλκιδικής. Επιπλέον επιδιώκεται η ποινικοποίηση ανθρώπων, επιτροπών και συλλογικοτήτων που εναντιώνονται στη περιβαλλοντική καταστροφή της περιοχής τους και υψώνουν μία διαφορετική πρόταση από τον κυρίαρχο λόγο της εταιρίας και της κυβέρνησης.
Στο σημείο αυτό μπορούμε να πούμε ότι όλη η προσπάθεια φίμωσης και διαστρέβλωσης της διαμαρτυρίας των κατοίκων των Σκουριών έχει πάρει τη μορφή εκστρατείας από τη μεγαλύτερη μερίδα των μέσων ενημέρωσης της χώρας. Και όπως τότε στα μέσα της δεκαετίας του 1910 E. Bernays , μέσω θεωριών ψυχολογίας της μάζας, προπαγάνδιζε τη κατανάλωση καπνού και αλκοόλ στην αμερικανική κοινωνία για λογαριασμό συγκεκριμένων εταιρειών έτσι και σήμερα ειδήμονες των μέσων ενημέρωσης (και όχι μόνο) έχουν ταχθεί με τη πλευρά της εργοδοσίας αναγκάζοντας έναν ολόκληρο πληθυσμό να θυσιάσει υγεία και επίπεδο ζωής στο βωμό ενός κέρδους που τους αποσπάται πραξικοπηματικά για λογαριασμό του πανίσχυρου Γ. Μπόμπολα, συνέταιρου της εταιρείας Eldorado Gold. Ή αλλιώς: τα μέσα ενημέρωσης στην υπεράσπιση της διαπλοκής.
(1) Αυστριακός ψυχολόγος που εργάστηκε για τις αμερικανικές υπηρεσίες προπαγάνδας εφαρμόζοντας τις θεωρίες της ψυχολογίας της μάζας για λογαριασμό μεγάλων εταιριών και πολιτικών κομμάτων.
Βαγγέλης Γκαγκέλης
Χριστίνα- Μαριλύ Μπουρμά
πολιτικοί αναλυτές

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2013

Πρόγραμα προβολών Μαρτίου

Τετάρτη 6 Μαρτίου: "Η νύχτα των βρυκολάκων'",Ρομάν Πολάνσκι,1967,κωμωδία

Τετάρτη 13 Μαρτίου:Μόντυ Πάιθονς, " Το νόημα της ζωής",1983,κωμωδία

Τετάρτη 20 Μαρτίου: Μόντυ Πάιθονς," Οι ιππότες της ελεεινής τραπέζης,1975,κωμωδία

Τετάρτη 27 Μαρτίου: Αλεξάντερ Μακέντρικ:"The ladykillers".1955,κωμωδία με τον Πίτερ Σέλλερς

Ώρα προβολών:21.00

Διακήρυξη του Κονωνικού Ιατρείου Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης



  Ζούμε σε μια εποχή που, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της προσπάθειας των κεφαλαιοκρατών να την μεταβιβάσουν στον κόσμο της εργασίας, η ανεργία και η φτώχεια αυξάνουν ραγδαία, αφήνοντας χιλιάδες ανθρώπους στο περιθώριο.
  Από την άλλη, στα πλαίσια της υλοποίησης της περιοριστικής δημοσιονομικής πολιτικής και της εμπορευματοποίησης της υγείας μειώνονται δραματικά οι δαπάνες του δημοσίου στο ζωτικό τομέα της υγείας-πρόνοιας καιτο κράτος αποσύρεται από την στοιχειώδη ευθύνη να καλύψει ακόμα και τις πιο βασικές υγειονομικές ανάγκες μεγάλου τμήματος των κατοίκων της χώρας. Σε πρόσφατη συνέντευξη του προέδρου της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας, ομολογήθηκε ότι το ποσοστό του πληθυσμού της χώρας μας που δεν έχει πρόσβαση στο ΕΣΥ ανέρχεται στο 20%, μετά την καθιέρωση και της οικονομικής συμμετοχής του ασθενούς, σε αυτό. Τα 5 ευρώ για επίσκεψη στα τακτικά ιατρεία, η πληρωμή του συνόλου του κόστους νοσηλείας και των εργαστηριακών εξετάσεων για τους ανασφάλιστους καθώς και ποικίλες άλλες πληρωμές με διάφορα ποσοστά ακόμα και για τους έχοντες ασφαλιστική κάλυψη, έχουν καταργήσει ουσιαστικά το δικαίωμα στην δωρεάν περίθαλψη. Γεγονός που για τον φτωχό ,τον άνεργο, τον βαριά και τον χρόνιο πάσχοντα σημαίνει ολοκλήρωση του κοινωνικού του αποκλεισμού, ραγδαία επιδείνωση της υγειονομικής του κατάστασης, απόλυτη μιζέρια και πρόωρο θάνατο.
  Αυτή η κοινωνική συνθήκη είναι βάρβαρη, άδικη και προσβάλλει κάθε αξία του σύγχρονου ανθρώπινου πολιτισμού.
  Ως υγειονομικοί που βρεθήκαμε μαζί στην παρακολούθηση και στήριξη της υγείας των 50 μεταναστών απεργών πείνας στο ΕΚΘ, ως αλληλέγγυοι στον αγώνα τους για πλήρη και ίσα δικαιώματα με τους ντόπιους εργαζόμενους, βιώσαμε την αξία και την αποτελεσματικότητα της αλληλεγγύης σε ένα τόσο κρίσιμο τομέα της καθημερινότητας, όπως είναι η περίθαλψη και η φροντίδα υγείας. Γνωρίσαμε επίσης από κοντά τα τελευταία χρόνια πώς η αμφισβήτηση του δικαιώματος σε ποιοτική και δωρεάν περίθαλψη ξεκίνησε από τους μετανάστες και τους πρόσφυγες, για να περάσει σταδιακά και στους ντόπιους
Έλληνες πολίτες. Και είμαστε πρόθυμοι και αποφασισμένοι να προασπίσουμε αυτό το δικαίωμα αφενός με την συμμετοχή στον πολιτικό και κοινωνικό αγώνα ανοικοδόμησης ενός πραγματικά δημόσιου και δωρεάν καθολικού συστήματος υγείας, αφετέρου με την λειτουργία στην πόλη μας ενός ιατρείου-φαρμακείου κοινωνικής αλληλεγγύης. Ένα ιατρείο που θα προσφέρει σε μόνιμη βάση, χωρίς καμιά απολύτως οικονομική επιβάρυνση για τους προσερχόμενους, πρωτοβάθμια ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε όλους ανεξαιρέτως τους ανασφάλιστους και τους κοινωνικά αποκλεισμένους, Έλληνες και αλλοδαπούς, επιδιώκοντας και πιέζοντας την πολιτεία να εξασφαλίζει δωρεάν και την αναγκαία κατά περίπτωση, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια περίθαλψη, νοσηλεία και αποκατάσταση.
  • Χωρίς πρόθεση, αλλά ούτε και αυταπάτη για τη δυνατότητα  υποκατάστασης του κράτους που αποσύρεται από την ευθύνη φροντίδας των κατοίκων της επικράτειάς του και έχοντας πλήρη επίγνωση των ορίων και των δυνατοτήτων της αλληλεγγύης στο χώρο της περίθαλψης, αλλά και με σταθερή την πεποίθηση πως η αλληλεγγύη και η υπεράσπιση δικαιωμάτων εκτός από διακηρυκτικό λόγο απαιτεί και συγκεκριμένες δράσεις.
  •   Με την ακράδαντη πεποίθηση ότι πρωτοβουλίες και δίκτυα αλληλεγγύης για τους αποκλεισμένους σε όλα τα πεδία και τους τομείς είναι σήμερα απαραίτητα για την διατήρηση της ανθρωπιάς μας, για την διατήρηση της συνοχής του κοινωνικού ιστού, αλλά κυρίως για την επαναθεμελίωση σχέσεων και συμπεριφορών που να ξαναχτίζουν συλλογικότητα και να αντιστρατεύονται στην πράξη τον ατομικισμό και την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.
  •   Παίρνοντας αισιοδοξία από ανάλογες πρωτοβουλίες σε άλλες πόλεις της Ελλάδας και έχοντας πολλοί από μας εμπειρία από μικρότερης κλίμακας κινήσεις αλληλεγγύης στο χώρο της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας και
  •   Έχοντας επίγνωση εκ των προτέρων του δύσκολου έργου που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, λόγω των τεράστιων αναγκών που έχουν διαμορφωθεί και των τεχνικών και διαδικαστικών δυσχερειών στην προσπάθεια να ανταποκριθούμε στην αυξημένη ζήτηση δωρεάν φροντίδας.

Απευθυνόμαστε σε όλους τους κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς και τα συνδικάτα της Θες/νίκης, καθώς και στα δημοτικά συμβούλια και τις εκλεγμένες δημοτικές αρχές, ζητώντας την ηθική και υλική στήριξη, της λειτουργίας ιατρείου δωρεάν παροχής πρωτοβάθμιας ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και φροντίδας υγείας, με υγειονομικούς που δεν εξαργυρώνουν την αλληλεγγύη και την συλλογική δράση σε κανένα επίπεδο της κοινωνικής ζωής. Η υλική στήριξη αφορά οικονομική ενίσχυση εφάπαξ ή σε σταθερή ετήσια βάση για την πληρωμή του αναγκαίου χώρου και των κοινοχρήστων του, τον ιατρικό εξοπλισμό και τα φαρμακευτικά και άλλα αναλώσιμα, την δαπάνη των ενημερωτικών φυλλαδίων και της απαραίτητης γραφικής ύλης και των πάγιων εξόδων (ρεύμα, τηλέφωνο κλπ).
  • Υπηρετώντας μια ανάγκη προσωπική, συλλογική, υγειονομική, κοινωνική και κινηματική
  • Αναδεικνύοντας την τραγικότητα του ελλείμματος στην υγεία των ανασφάλιστων και των αποκλεισμένων του εθνικού συστήματος
  • Επιστρατεύοντας δυναμικές αλληλεγγύης και αυτοδιαχείρισης
  • Διακινδυνεύοντας να μας αποδοθεί η μομφή του εθελοντισμού και της φιλανθρωπίας
  • Η πρωτοβουλία των αλληλέγγυων υγειονομικών της πόλης, εκτιμά ως αναγκαιότητα την λειτουργία κοινωνικού ιατρείου για ανασφάλιστα άτομα.
  • Και καλεί τους υγειονομικούς της πόλης να πλαισιώσουν με την παρουσία και συμμετοχή τους αυτή την προσπάθεια.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2013

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

Το "Πιθάρι" σε συνεργασία με το " Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης" διοργανώνει την Παρασκευή 22/2 στο "Πιθάρι" (Χρ.Πετρίδη 3-απέναντι από την Αγροτική τράπεζα) ενημέρωση για τις δράσεις του Κοινωνικού Ιατρείου και συζήτηση για τη δυνατότητα δημιουργίας δομών στήριξης του Κοινωνικού Ιατρείου και δημιουργία δομών αλληλεγγύης στη Νάουσα και την περιοχή μας
Υπενθύμιση: Το "Πιθάρι" συγκεντρώνει φάρμακα για συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη
Τηλ.6972090357,23320







Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης
Αισώπου 24,1ος όροφος (περιοχή Βαρδάρη)
τηλ2310520386

http://www.kiathess.gr/
email:koinoniko.iatreio@.gmail.com

Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2013

Πρόγραμμα προβολών Φεβρουαρίου

Τετάρτη 6/2 Tσίου (Μάκης Παπαδημητράτος)
: Γίνεται κωμωδία με θέμα τα ναρκωτικά; Κι όμως γίνεται!!

  Τετάρτη 13/2
"The man from earth" (Ρίτσαρντ Σένκμαν)
Ένας καθηγητής αποκαλύπτει  στους συναδέλφους του πως είναι ένας αθάνατος που έχει περπατήσει στη γη για 14.000 συναπτά έτη. Ποιος είναι τελικά; τι έχει δει;

 Τετάρτη 20/2  "Ceasar must die" (Πάολο και Βιττόριο Ταβιάνι): Η απόδοση του Ιούλιου Καίσαρα του Σέξπηρ έρχεται στο τέλος της και οι καλλιτέχνες ανταμείβονται με ενθουσιώδη χειροκροτήματα. Τα φώτα σβήνουν, οι ηθοποιοί αποχωρούν από τη σκηνή και επιστρέφουν στα κελιά τους. Είναι όλοι τους τρόφιμοι της φυλακής, ύψιστης ασφαλείας,…

Τετάρτη 27/2"Όλα είναι δρόμος"(Παντελής Βουγαρης): τρεις άνθρωποι πορεύονται προς μία οριακή στιγμή της ζωής του
Το "Πιθάρι" βρίσκεται στην οδό Χρ,Πετρίδη 3(απέναντι από την Αγροτική τράπεζα) Είσοδος δωρεάν
Υπενθύμιση: Το "Πιθάρι" συγκεντρώνει φάρμακα (που δεν έχουν λήξει) για συνανθρώπους μας που τα έχουν ανάγκη.Τα φάρμακα θα προωθηθούν στο Κοινωνικό Ιατρείο Θεσσαλονίκης(Μη κυβερνητική οργάνωση υγειονομικών
Επικοινωνία:6972090357,2332024972


                                                                                                 





Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

                                                 Koινωνικός χώρος "Πιθάρι"

                                     Κινηματογραφική λέσχη-Πρόγραμμα προβολών Ιανουαρίου 2013

Τετάρτη 9/1: "Ο Άγριος πλανήτης"(1973):(Animation)Γαλλοτσέχικη συμπαραγωγή,ειδικό βραβείο φεστιβάλ Καννών

Τετάρτη 16/1: " The man from earth" (2007),Αμερικανικής παραγωγής,επιστημονική φαντασία

Τετάρτη 23/1: "Cloudatlas": Γερμανικό δράμα με τον Τομ Χανκς και τη Χ. Μπέρι

Τετάρτη 30/1: " Το αγόρι με τις ριγέ πυτζάμες",Αγγλική.(Σ'Ενα στρατόπεδο συγκέντρωσης στο Άουσβιτς....)


Προβολές στον κοινωνικό χώρο "Πιθάρι",Χρ.Πετρίδη 3 ( απέναντι από την Αγροτική Τράπεζα),ώρα 9.00 μ.μ. Είσοδος δωρεάν